donderdag 4 juli 2013

Barbie-Yoghurtijs

Goedemiddag waarde land- en nietland- genoten!

Onze koning maakte gisteren bekend dat hij op 21 juli troonsafstand doet en dat zijn zoon prins Filip hem zal opvolgen. Voilà, nu is iedereen mee met het grootste nieuws :-p

Gisteren wilde ik dus Yoghurtijs maken. Om half 4 zat de emmer in de diepvries, maar toen we er om 8 uur van wilden eten was nog niet alles bevroren... -_-'
Stom.. had ik dat geweten had ik de verrassing nog wat uitgesteld. We hebben als dessert dan maar rodebosvruchtenyoghurt gegegeten...

Toen ik het maakte voelde ik mij precies in een Barbiekeuken, zo roooooooos! Ö De mixer, de kom, de lepel... Hihi, een grappig zicht. Chans dat mijn kleren geen roze/rode spat gekregen hebben!

Maar dus, het goedje was nog niet volledig bevroren, enkel de kant was dat. Met als resultaat dat er nu een 'krater' in het emmertje zit. Was niet leuk, daar stond ik dan met mijn ijsschepper yoghurt te scheppen meh...



Ziehier dus de krater, deze keer wél helemaal bevroren ^^
Ik kan dus nog niet zeggen of de ijs lekker is, maar hetgene waarvan het gemaakt is was wel lekker!

Jullie mogen eerst eens raden welke ingrediënten erin zitten (moeilijk moeilijk :-p). Als het dan eens geproefd is geweest, maar dan bevroren -en het lekker was, maar dan zal wel zeker?- laat ik jullie het recept weten!

Ik wou het gemarmerd maken, zodat je roze en witte ijs zag. Maar dat was niet zo voor de handliggend. Je ziet het een béétje:


Oja, gisteren een mooooie confituurpot uitgewassen en afgedroogd. Blijkbaar kon die confituurpot uit mekaar gehaald worden. M'n vriend heeft dat dus gedaan zodat de pot beter kon drogen. Nu de boel terug ineen kunnen steken. Zou het me lukken?


Morgen laat ik het weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten